Udvidet netværk til Discover Denmark
Discover Denmark er en oplevelses og aktivitetsportal som formidler lokale og nationale oplevelser til hele Danmark – og Tyskland! Portalen arbejder på tværs af de kommunale grænser og viser de aktiviteter og oplevelser som er nærmest brugeren.
For at vækste forretningen yderligere og for at få et endnu bedre kendskab til markedet, er virksomheden nu tilmeldt Next Step Challenge forretningsudviklings-forløb til oplevelseserhverv og turisme.
“Vores advisory board er sammensat af personer, der har mange års erfaring fra turismebranchen og de kan helt sikkert lære os mange ting,” fortæller Discover Denmark og fremhæver det strategiske samarbejde de efterfølgende har lavet med såvel medlemmer fra advisory boardet som det netværk de gennem boardet fik adgang til.
Advisory Boardet for Discover Denmark består af Jamee Devlin, Project Sirector at NextCamp Innovation Center fra Isabella, Jan Helsinghoff, Direktør i Købmand Hansens Feriehusudlejning, Christel Toftegaard Poulsen, Group Digital Director i Stofa/SE samt forretningsudviklere fra Insero og Next Step Challenge.
Igennem Next Step Challenge forløbet har Discover Denmark også været 360° omkring virksomheden med redskaber fra de fem workshops. Især pitch-workshop og træning med feedback fra et erfarent pith-board har været givtigt og er blevet brugt effektivt siden deltagelsen.
Discover Denmark har i dag over 10.000 aktiviteter og oplevelser, hvoraf størstedelen faktisk er gratis oplevelser! “Vi har allerede nu erfaret, at vores brugere er meget interesserede i små og gratis oplevelser, som typisk kun de lokale kender til, fordi mindre lokale oplevelser og overnatningsmuligheder kan være svære at finde på google. Blandt de mest populære søgninger er naturlegepladser, små strande, specialbutikker, hundeskove mv.,” afslutter Kenneth Majlund.