FAQ - Hvad skal der til?

FAQ

I et Next Step Challenge forløb tilbyder vi et 360° gennemsyn af jeres virksomhed samt redskaber til håndtering af fremtidig vækst.

I løbet af programmet får i mere end 180 timers sparring til virksomheden blandt andet indeholdende:

  • seks workshops i plenum med øvrige deltagervirksomheder
  • seks 1:1 møder med jeres dedikerede forretningsudvikler
  • fire møder med jeres skræddersyede advisory board.

I har en Project Manager tilknyttet, som sørger for den røde tråd hele vejen samt et gnidningsfrit forløb.

Gennem programmet arbejdes der målrettet mod en 5-års strategiplan, der løbende valideres af jeres hold af eksperter og forretningsmentorer.

Bemærk venligst at Next Step Challenge (inkl. alle samarbejdspartnere) på ingen måder tager andele i jeres virksomhed i eller efter programmet.

Forretningsudviklingsprogrammet er sammensat af 5 essentielle elementer for at sikre jeres virksomheds fremtidige succes:

• Unik værdiskabelse for dine kunder
• Overbevisende salg og markedsføring
• Effektiv organisering
• Forretningsmodeller til vækst
• Den gode præsentation

Disse elementer er kernen i jeres forretningsudvikling og vil være den røde tråd igennem både workshops og sparringssessioner. Derigennem valideres jeres forretningspotentiale systematisk og sikrer jeres fremtidige succes.

Kontakt os eller udfyld formularen for at komme i betragtning til programmet. Vi analyserer og interviewer alle tilmeldte virksomheder, og sammen vurderer vi ambitioner og vækstpotentiale for at kunne tilpasse programmet til netop de behov der er.

Først af alt skal i have ambitioner for jeres virksomhed!

Udover dette skal:

  • Jeres virksomhed være en SMV (små- og mellemstore virksomheder)
  • I skal være mere end to fuldtidsansatte og maks. 250 ansatte.
  • Den årlige omsætning må ikke overstige 50 millioner Euro og/eller ikke mere end 43 millioner Euro i balance, hvilket EU har defineret som grænserne for en SMV.
  • Virksomheden skal kunne vise en opadgående vækstkurve og være i ‘proof-of-business’ fasen, hvor der således allerede er kunder i forretningen.

Møderne vil primært foregå i Esbjerg, Århus eller Odense, men tilpasses jeres geografi og kan også afholdes på jeres lokation.

Vi anbefaler at 1-3 personer fra jeres virksomhed deltager i programmet. Gerne ledelse og/eller forretningsudvikler. Det bliver en intensiv periode, der dog hurtigt vil vise sig lønsom ift. både bundlinje og den ekstra tid som struktur og ændringer ofte vil give.

Års erfaringer viser, at vores strukturerede og iterative metode virker fantastisk, når der skal skabes udvikling og vækst for SMV’ere.

Helt systematisk arbejdes der 360 grader rundt om alle aspekter i virksomheden og der udarbejdes en 5-årig strategiplan, der løbende valideres af kvalificerede eksperter, klyngeorganisationer og vidensinstitutioner i branchen.

Ved at samle et kompetent og relevant advisory board rundt om deltagervirksomhederne, vil læringer fra de enkelte workshops blive bearbejdet, og der sættes fokus på at udfordre strategierne i den enkelte virksomhed.

Samarbejde og systematik er i vores øjne nøglen til succes.

Next Step Challenge

  • 110 deltagende virksomheder, indtil nu
  • 7 års programmer gennemført
  • 3254 screenede vækstvirksomheder
  • 80+ eksperter og forretningsmentorer i økosystemet.

Scale-Up Denmark realiserede resultater efter de første to år

  • 25% ekstra omsætning i gennemsnit pr. virksomhed
  • 32% ekstra eksport i gennemsnit pr. virksomhed
  • 16% ekstra job i gennemsnit pr. virksomhed.

Et advisory board er en gruppe af eksperter, der sparrer omkring konkrete problemstillinger i virksomheden.

I Next Step Challenge programmet får jeres virksomhed tildelt et specielt sammensat advisory board, bestående af eksperter og topledere, der alle har erfaringer indenfor netop de områder, der er behov for i jeres virksomhed.

Jeres advisory board vil følge jer igennem programmet og vil udfordre jer på beslutningerne i jeres virksomhed, indenfor eksempelvis salg, strategi, marketing, ledelse og organisation eller indgang til nye markeder.
Vigtigst af alt er, at det er et uafhængigt board, der udelukkende har interesse i at dele erfaringer, der kan føre til jeres succes.

Boardet har 100% fokus på jeres virksomhed og de emner, der er relevante for netop jer. Sparringen kommer råt for usødet for at udfordre strategierne i jeres virksomhed. Det er en mulighed for at sparre omkring de svære beslutninger i forretningen med en gruppe erfarne ledere, der allerede har taget en virksomhed fra et niveau til et andet, og som ikke er farvet af allerede at være en del af jeres virksomhed.

Du kan både være en del af økosystemet omkring vækstvirksomheder som repræsentant for en corporate virksomhed eller som enkeltstående brancheekspert med erfaringer på toplederniveau.

Som faglig partner i Next Step Challenge, matches dine kompetencer med innovative deltagervirksomheder, der søger sparring fra erfarne erhvervsfolk. Din viden indgår som et kerneelement i programforløbet, hvor du får en markant rolle i den fortsatte succes for vækstvirksomheder.

Hvad skal der til?:

  • Har du erfaring på toplederniveau og kan du tage en virksomhed fra et niveau til det næste?
  • Kan du gennemskue faldgruberne i virksomheder der vækster kraftigt på kort tid?
  • Vil du dele ud af dine erfaringer og sætte din signatur på forretningsudviklingen for små- og mellemstore virksomheder i vækst?

Læs mere om andre faglige partnere og dine muligheder her

Vi tror på "the Next Step of doing business"

En stærk metode til vækst og udvikling i virksomheden.

Vejen til vækst og succes

Kasper Steffensen