SubC med internationalt fokus
Satser på øget internationalisering
Den Esbjerg-baserede virksomhed SubC Partner har en klar strategi om at levere innovative løsninger til offshoreindustrien, og dermed både reducere omkostninger og optimere bæredygtighed. Med omtrent 60 ansatte og en stor kundegruppe i Danmark, er der nu høje ambitioner om en øget internationaliseringsgrad.
Men hvordan geares SubC til vækst?
Efter en større omorganisering er SubC gennemarbejdet med hensyn til strategi, organisation og værdier til at tilgå nye markeder. Det kræver fokus at navigere igennem vækst og succes. Med redskaber fra workshops og sparring fra advisory boardet, får SubC nu support til en skarp go-to-market strategi, når væksten øges internationalt.
Kompetent rådgivning og forretningsudvikling
Hvordan optimeres go-to-market strategien? Skal der sælges gennem forhandlere eller direkte til kunden? Det er nogle af overvejelserne, når vækstvirksomheder som SubC definerer værdisættet og får en 360° gennemgang af kundens syn på forretningen.
Igennem forretningsudviklings programmet blev SubC tilknyttet en håndfuld erfarne erhvervsfolk, der kender offhorebranchen og har erfaring med at håndtere markant vækst. På den måde kan der navigeres uden om eventuelle faldgruber, når der deles ud af erfaringerne fra nogle, der selv har stået i samme situation.
Advisory boardet
Mads Kirkegaard – CEO i Polytech
Jesper Høj Hansen – CEO i Norsea Group
Verner Andersen – VP Operations i Semco Maritime
Lisbeth Valther – Erfaren erhvervsleder, forretningsudvikler og bestyrelsesmedlem
Noor Meng – CFO og forretningsudvikler i Next Step Challenge.
Igennem fem workshops gennemgåes bl.a. redskaber til virksomhedens værditilbud, markedsføring, eksport, processer, organisering o.a. Disse læringer gennemgåes derefter med advisory boardet, så der skabes de bedste betingelser for den nye internationaliseringsstrategi.
"Nye synsvinkler på tingene har allerede resulteret i en optimeret strategi"
Detaljeret strategiplan
”Next Step Challenge har været et spændende og ikke mindst lærerigt forløb, som har givet os skubbet til at få udarbejdet en detaljeret strategiplan for vores Robotic Crawler.
Vi er utrolig stolte af at vinde førstepladsen og vi vil fortsat investere i optimeringen af strategier, så vi kan stå endnu skarpere i mødet med nye markeder.
En succeshistorie hertil er, at vi snart kan offentliggøre en stor ny kontrakt, der åbner et nyt forretningsområde for vores Robotic Crawler.” Tonny Klein, CEO SubC Partner
Besøg SubC Partner