FlowRobe skaber flow i garderoben

Få sparring til din forretning

7 ud af 10 danskere køber og sælger ikke genbrugstøj – primært fordi det er besværligt. Men klimabelastningen ved at fremstille tøjet er ofte høj, så jo længere levetid tøjet kan have, desto bedre. Med FlowRobes banebrydende handelsapp for køb og salg af brugt mærkevaretøj, kommer der flow i garderoberne – til gavn for både pengepungen, klimaet og din tøjstil.

Men hvordan kan appen gøres smartere og mere intelligent end alle de nuværende digitale løsninger til ’preloved’ tøj? Det får stifter Simon Husted gennemgået med et special-sammensat advisory board, bestående af brancheeksperter og forretningsudvikliere.

Se FlowRobes præsentation

Bare en enkelt t-shirt forbruger 1.500 liter vand, 3 kg CO2 og 0,5 kg kemikalier. Kød og avocadoer når det ikke til sokkeholderne. Derfor er ambitionen med app’en at skabe hele verdens digitale og sociale garderobe, hvor 50% af alt tøj handles igennem!

Denne digitale løsning udmærker sig ved at være intelligent og kunne genkende den enkelte brugers søgninger samt prisfastsætte intelligent. Men efter brugeranalyser og udvikling, kommer test og implementering – og ikke mindst hele administrationen af organisation, forretningsudvikling, go-to-market strategier mv. Der er mange bolde i luften i denne fase, men hvis basis bygges klogt, så er forretningen gearet til vækst, når appen går i luften.

Gennem Next Step Challenge workshops er der arbejdet med hhv. værditilbud, go-to-market, organisering, forretningsmodeller og præsentation. Samlet set har det givet en værktøjskasse og en skarp strategiplan til den kommende vækstrejse.

Efter hver workshop, er der sparret med hhv. forretningsudviklere samt med advisory boardet, der således har udfordret og verificeret strategiplanen ud fra solide erfaringer med opstart og skalering af ambitioner til succes.

Forretningsudvikling til app udvikling

Forretningsforståelse

“Det har været en game-changer, for FlowRobe som pre-released startup, at blive udfordret på 5-årsperspektivet. Det har ført til forretningsforståelse, overvejelser og ikke mindst en plan, som vil blive en stor værdi fremover både internt, på produktetudviklingen, for erhvervelsen af brugere og evnen til at rejse kapital,” fortæller stifter, Simon Husted.

Advisory boardet for FlowRobe består af:

Mark Ibsen – CloudFactory
Simon Warmbold – Danske Bank Growth
Randi Høgsbro – BusinessEsbjerg

Besøg FlowRobe